Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi czy towaru niż przekonując możliwego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

spoty reklamowe Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz również zezwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, wskutek tego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Dziś reklamą interaktywną równie prawidłowo można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca mógł osobiście opracować swój własny smak deseru, łącząc pojedyncze jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była skuteczna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by kontrahent, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem wcześniej angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę czy banner, ale cały szereg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on właściwy technicznie oraz banalny.